:: bRuNo MaRs ::

Loading...

Thursday, 28 July 2011

:: not in good mood ::

''kesabaran''

dalam kehidupan kita ini sukar di jangka
 apa yang akn terjadi kan....
kekadang kita happy.....kekadang tidak....
tp nak buat cmne kn...2 sume lumrah dalam kehidupan....

kekadang orang lain tengok kita ni hidup mcm xde masalah jerr...
tetapi dorang semua x tahu ape sebenarnya yg  kita alami....
bak kata omputih "don't judge the book by its cover''.....

kalau seseorang itu kata dia langsung xde masalah ..rasenye nmpk sangat larr tipunye kn....
kita ni hidup rasenye mmg mmpunyai masalah sndiri...yg beza nyerr sesuatu masalah antara besar atau kecil...

...kita hanya mampu berdoa kepada ALLAH TAALA ,untuk menghidari diri drpd masalah2 yg akn membuatkn hidup kita tdk tenang....

''Ya Allah...aku berlindung kepadaMu dari ilmu yang tidak bermanfaat
dari hati yang tidak khusyuk, dari nafsu yang tidak pernah kenyang, dan
dari doa yang tidak dikabulkan...

:: ingatlah ....orang2 yang tenteram hidupnya adalah orang yang sentiasa mengingati Allah....::

di dalam surah Al - Baqarah ayat 186 ::

''Dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu tentang Aku..
maka jawablah '' bahawasanya Aku adalah dekat ,,Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia memohon kepada-Ku...maka hendaklah mereka memenuhi (segala perintah) Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku,,agar mereka selalu berada dalam kebenaran"


No comments:

Post a Comment